Collartastic


Een nieuwe trend waar ik maar geen genoegen van kan krijgen de laatste tijd: het pimpen van je collar. Dit is al eerder gezien bij de lentecollectie van onder andere Philosophy di Alberta Ferretti en deze trend schijnt zich te manifesteren als een ware plaag, want het lijkt een gedeelde obsessie onder de “modeliefhebbers”.

Geef ze eens ongelijk, want ik vind het werkelijk ook een zeer aantrekkelijke trend. Het is zo gemakkelijk zelf uit te voeren, je kunt de look zo uniek mogelijk maken EN er zijn eeeeindeloze variaties mogelijk (studs, steentjes, pailletten, e.d.).

In de bovenstaande collage zie je mijn blouseje met een sequin collar ( = pailletten kraag). Ok, eerlijk is eerlijk, het paillettengedeelte zat al op de blouse toen ik hem had aangeschaft, maar ziet het er niet snoezig uit? Het maakt je blouse net wat opwindender en anders.. En het leuke is, is dat je dit dus gemakkelijk zelf kunt maken. Het enige wat je nodig hebt is een kledingstuk (als je studs gebruikt, zorg er dan voor dat de stof van het kledingstuk van enig stevig materiaal is – zoals katoen – opdat de studs er niet uit scheuren) met een kraagje, het materiaal waarmee je het wilt oppimpen (studs, een lapje paillettenstof), lijm indien je pailletenstof gebruikt en een schaar!

Hieronder een aantal foto’s voor de inspiratie en twee DIY filmpjes. Ik heb al een paar leuke ideetjes die ik graag wil uitvoeren.. Geen collar is meer veilig bij mij, gnagna.

Geplaatst in DIY

3 thoughts on “Collartastic

    • Aassie als je in Amsterdam woont kun je naar het naaiwinkeltje op de Albert cuyp markt!

      Ik vind dit ook erg leuk maar zelf maken is me net iets te veel moeite :p

Geef een reactie

