How to: the perfect bun

Alhoewel ik mijn haar vaak los heb, steek ik mijn haar bij bepaalde gelegenheden op – staat soms toch wat eleganter vind ik – en een van mijn simpele, favoriete kapsels is toch wel de knot. Ik krijg vaak de vraag hoe ik zo’n perfecte knot creëer en helaas komt dit niet door gouden handen, maar heb ik gewoon een heel handig hulpmiddel: de “haardonut”.

Het is een donutvormig haarstuk dat verkrijgbaar is bij verschillende drogisterijen en haarwinkels (die van mij heb ik van Primark). Hiermee creëer je gewoon zelf in een handomdraai de perfecte knot.

Maak eerst een simpele staart en schuif de haardonut om de staart. Wikkel het haar om de haardonut heen en zorg ervoor dat de haardonut volledig bedekt is (als je dik haar hebt zoals ik zal dit wel wat moeite kosten, zeker de eerste keer, maar oefening baart kunst!). Je kunt het haar vervolgens vastmaken met schuifspelden, of nog makkelijker: met een elastiek die je er een keer omheen bindt. Klaar!

6 thoughts on “How to: the perfect bun

  1. Hahaha ik was een bij de Primark in Zaandam en zag die donuts daar ook hangen. Dacht echt van wtf is dat voor een lelijk elastiekje.. Mode geworden? Pas later kwam ik erachter dat het ergens goed voor is. Volgende keer maar één aanschaffen. Ziet er leuk uit!

    Hoe krijg jij die plaatjes zo?

Geef een reactie

