Hotspot: YOYO Fresh Tea Bar

yoyoyoyo3yoyo4

Even iets heeeel anders.. Maar sindskort ben ik helemaal verslaafd aan een Bubble Tea, wat verkocht wordt in de YOYO Fresh Tea Bar te Rotterdam en ik kan het niet laten om dit niet met jullie te delen!

Wat is het?
Bubble Tea is een heel verfrissend Taiwanees drankje dat in verschillende vormen kan verschijnen (thee, thee met een smaakje, melk en yoghurt). Het allerleukste aan dit unieke drankje, is dat je er een “topping” bij kunt kiezen. Ook deze topping heb je in verschillende soorten, zoals tapioca (kleine gummyballetjes) of jelly, popping (kleine balletjes met siroop erin en die opengaan zodra je erop kauwt) en nata de coco. Deze thee drink je dan ook met een breed rietje, zodat je met het rietje ook de topping (de balletjes dus) kunt zuigen! Als je goed kijkt in de foto hierboven, zie je de balletjes ook onderaan in het bekertje liggen. Grappig toch?!

Hoe werkt het?
Wellicht dat het in de eerste instantie ingewikkeld lijkt, maar het is eigenlijk vrij simpel. Het meest gangbare is als je deze drie stappen volgt:

1. Je kiest eerst wat voor soort drankje je wilt: wil je het in de vorm van (groene) thee, milkshake of yoghurtshake? Ik heb tot nu toe alleen de groene thee uitgeprobeerd en die is echt verrukkelijk! Ben van plan om z.s.m. ook de milkshake en yoghurtshake uit te proberen!

2. Vervolgens kies je een smaakje: zoals je kunt zien kan je kiezen uit een ruime selectie fruitsmaakjes. Ik heb er inmiddels al een aantal uitgeprobeerd en tot zover vind ik Honeydew (dat is een specifieke soort meloen) het lekkerst! Maar ook aardbei is heerlijk!

3. En tot slot kies je een topping! Ik vind popping het allerlekkerst: zoals ik al zei zijn dat kleine balletjes met siroop erin en die uit elkaar knallen in je mond zodra je erop kauwt. Ook deze popping kan je weer in een smaakje kiezen (zoals aardbei of mango).

Maar dit is niet alles!

Zoals je kunt zien heb je nog keus in een heleboel andere smaken! Deze smaken zijn de zogenoemde “specials”. Je kunt zelfs een warm drankje kiezen zoals Caramel Macchiato of Matcha Latte (een aanrader!) of een van de koude specials, zoals Coconut Milk of Green Jasmin Pure Tea. Ook bij deze specials kun je een topping kiezen of zelfs een extra topping als je een niet genoeg vindt (tegen meerprijs)!

En zelfs dan zijn we nog niet klaar..

Zoals je kunt zien hebben ze ook overheerlijke frozen yoghurt in de aanbieding! Ook hier werkt het simpel: kies een soort yoghurt, kies vervolgens de smaak en tot slot de topping. Ik heb de frozen yoghurt nog niet uitgeprobeerd omdat ik het nu nog veel te koud vind, maar zodra het weer het een beetje toelaat ga ik dit zeker een keer uittesten!


Waar is het?
Helaas is YOYO Fresh Tea Bar (voorlopig) alleen gevestigd in Rotterdam. Op de Karel Doormanstraat 34b en op de Rodezand 23a. Ze hebben wel lekker lange openingstijden: ze zijn dagelijks geopend van 11:00 ’s ochtends tot 20:00 ’s avonds en op vrijdag zijn ze zelfs open tot 22:00, ideaal dus na een dagje shoppen! Mocht je dus een keer in Rotterdam zijn, neem dan zeker even een kijkje!

Meer informatie: http://www.yoyotea.nl

20 thoughts on “Hotspot: YOYO Fresh Tea Bar

  1. Oh bah ik vond dit echt zoo vies. Heel chemisch zoet, en van die balletjes werd ik echt een beetje misselijk. Het zag er zo leuk uit, helaas beviel de smaak me niet zo goed.

  2. Als ik weer eens in Rotterdam ben lijkt het me leuk om deze thee te proberen! Ziet er leuk uit en ik heb in Thailand eens iet soortgelijks gedronken. Je hebt een hele leuk blog, ik ga je volgen 😉 Xx

  3. in den haag heb je ook een bubble tea winkel 8tea5 en het wordt ook al een hele lange tijd geserveerd in sommige chinese restaurants – bovendien vind ik het een beetje stom dat yoyo fresh al maandenlang geen ijs heeft of matcha flavour maar goed de rest is ook heel lekker, ik had btw totaal niet verwacht dat niet-aziaten dit ook lekker zouden vinden haha door de combi van “eten/kauwen” met drinken ^^

Geef een reactie

