Review: Essence stay matt lipcream (Velvet Rose)

REVIEW

Onlangs vertelde ik jullie dat ik me wat meer wilde oriënteren op de budgetmake-up die verkocht wordt in de drogisterijen en dan met name de merken Catrice en Essence. Ik heb inmiddels al een aantal producten aangeschaft en uitgetest en ik moet bekennen dat ik aangenaamd verrast ben! Ik heb sindsdien dan ook meerdere producten gekocht van deze merken en een daarvan is de Stay matt lipcream van Essence.

De Essence stay matt lipcream had al eerder mijn aandacht getrokken en een paar dagen geleden besloot ik deze (in de kleur Velvet Rose) maar toe te voegen aan m’n make-upstash. Waarom? Omdat het noch een lipgloss noch een lipstick blijkt te zijn, maar een matte lipcream. Dus ik ben altijd nieuwsgierig als een merk een innovatief product op de markt brengt.

DSC_0172 2
De omhulsel is lekker klein en compact, handig dus om mee te nemen in je handtas of toilettas. Bovendien is de huls doorzichtig; zo zie je direct wat de kleur van de lipcream is die je in je handen hebt.

DSC_0178
De lipcream breng je aan met een sponsapplicator. Het sponsje zelf is onwijs zacht en voelt dus prettig aan op je lippen bij het aanbrengen. Ik moet echter wel bekennen dat het sponsje niet ideaal werkt; naar mijn idee neemt het sponsje te veel van de substantie op waardoor ik eigenlijk een te grote hoeveelheid lipcream op mijn lippen heb zitten. Voor het aanbrengen op de lippen is het dus aan te raden om het sponsje af te vegen aan de rand.

Mijn lippen voor het aanbrengen van de lipcream:
DSC_0160 2

Mijn lippen na het aanbrengen van de lipcream:
lips333
Zoals je ziet is het resultaat hele mooie, matte, lichtroze lipjes. De kleur bevat ruim voldoende pigment, dus twee dunne laagjes volstaan zeker. Ook dekt de lipcream erg goed. Ik heb van mezelf droge lippen met vele barstjes, dus het is voor mij een must om een lipstick/lipgloss te hebben die goed dekt. Het is voor de verandering ook leuk om een lipcream op je lippen te hebben dan de gangbare lipsticks of lipgloss. Ik moet zeggen dat de lipcream erg zacht op de lippen aanvoelt en mij lippen niet uitdroogt. Ook is het matte effect wat mij betreft erg geslaagd.

Voordelen:

  • De lipcream heeft een zachte sponsapplicator
  • De lipcream bevat veel pigment
  • De lipcream dekt goed
  • De lipcream is lekker goedkoop
  • De lipcreams zijn verkrijgbaar in vier mooie kleuren

Nadelen:

  • De sponsapplicator van de lipcream werkt toch niet helemaal optimaal
  • De lipcream heeft op je lippen niet een lange houdbaarheid; regelmatig bijwerken is dus vereist

Wat vinden jullie van deze lipcreams? En hebben jullie ze al zelf uitgetest?

De Essence stay matt lipcream kost €1,99 en is verkrijgbaar bij de Kruidvat en Trekpleister

31 thoughts on “Review: Essence stay matt lipcream (Velvet Rose)

  1. Dudette, koop de eight hour cream van Elizabeth Arden smeer die op je lippen en poets dan je lippen met een tandenborstel (Ik heb er 1tje altijd in mijn tas) je bent binnen no time genezen van die velletjes want zelf haat ik het als ik een lipstick op heb en ik er velletjes door heen zien ipv dat mijn lippen glad zijn. Trouwens, jammer dat er in NL geen KiKo zit maar hun make up is fabulous en betaalbaar!

    • De 8h cream van Elizabeth Arden heb ik nog niet gebruikt, maar het truucje met de tandenborstel heb ik al zooo vaak gebruikt en het helpt slechts voor heel even want na 3 minuten zijn mijn lippen weer even verveld en gebarsten als voorheen. Maar bedankt voor de tip!

  2. Je kunt een wattenstaafje gebruiken om de cream aan te brengen…is ook hygiënischer. Dat gooi je dan gewoon weg of neem je mee en gooi je na een dag weg. Wattenstaafje neemt minder op….je kunt dan “gerichter” smeren. Je droge lippen kun je het beste ’s nachts insmeren met n flinke lik gewone ouderwetse vaseline! Door die laag kunnen je lippen ’s nachts herstellen van de droogte ipv verder uitdrogen. Succes X

  3. Ik hoor zoveel goede dingen over deze lipcreams dat ik er nieuwsgierig naar ben geworden. Maar ook de liplaquer (hoe schrijf je dat :O) van Bourjois lijken me interessant.
    Voor mijn droge lippen helpt anatomicals stop cracking up lip balm heel goed! Per ongeluk ontdekt omdat ie in de glossybox zat, maar echt geweldig. Helaas niet in de winkels te koop maar wel bij bijvoorbeeld miss lipgloss. Er zitten hier geen minerale olien in en ik heb echt het idee dat dat heel goed is voor je droge lippen.
    Vaseline heb ik heel vaak geprobeerd, maar heeft bij mij niks geholpen. Ik had vaak zulke droge lippen dat ze zo erg barstten dat het ging bloeden, maar nu zijn ze nog super! (ik kan echt voor anatomicals gaan werken haha)

  4. Ik vind het een heel erg mooi kleurtje zeg! Mooi nude achtig. Ik wil zelf graag nog de rode versie, al hoewel ik deze ook erg mooi vind.. Ik hoop dat er snel een actie komt bij Kruidvat haha

  5. Ik hoor hier veel goeds over! Vind deze kleur niet heel spectaculair, maar daardoor wel altijd bruikbaar. En voor €1,99 kan je best wel kleurtjes uittesten. Leuk!

Geef een reactie

