Tag: Get to know me better

foto44

Een aantal lezers hebben mij onlangs gevraagd of het wellicht een idee is om een artikel te wijden aan mijn persoonlijk leven, waarin ik wat meer vertel over mezelf, mijn omgeving en wat me zoal bezighoudt. En eigenlijk vond ik dat wel een goed idee! Jullie weten – los van wat er onder het kopje ‘About’ staat – eigenlijk vrij weinig van me. Dus heb ik deze Get-to-know-me-better-list van het net geplukt en ingevuld voor jullie. Enjoy!

Geboortejaar? 1993

Hoe lang ben je? Ongeveer 1.70, lekker gemiddeld dus.

Wat is je afkomst? Ik ben Marokkaans. Ik ben zelf in Nederland geboren, maar mijn ouders beiden in Casablanca.

Heb je broers of zussen? Ja, ik heb een zusje, een broer, een halfbroer en een halfzus. 

Zit je op school? Ja, ik ben eerstejaars studente Rechtsgeleerdheid aan de universiteit. 

Wat zijn je hobby’s? Uiteraard hou ik van bloggen en bezig zijn met alles wat met beauty en fashion te maken heeft. Maar ik ben van sinds kleins af aan ook gek op tekenen en ik ben ook verslaafd aan films kijken. Ik heb inmiddels echt ongelooflijk veel films bekeken en bekijk bijna dagelijks wel een filmpje.  

Waar dacht je aan toen je vandaag wakker werd? Dat ik weer ’s veel te vroeg wakker ben geworden! Ik heb deze week (eindelijk) weer ’s een weekje vrij, maar mijn man werkt nog gewoon.. En jammer genoeg word ik iedere ochtend wakker van hem (rond een uur of half 8/8 uur) en als ik eenmaal wakker ben, lukt het me niet om terug te slapen. Bummer!

Waar ben je op dit moment? Thuis! Ik zit op mijn bank met m’n laptop op de schoot.

Single/relatie? Ja, ik ben dolgelukkig getrouwd met mijn man en we zijn al bijna 4,5 jaar samen.

Wat is de afkomst van je partner? Mijn man is Nederlands.

Beschrijf jezelf kort, maar krachtig: Ehm.. dat is moeilijk. Ik denk een goedgebekte, vlotte en openminded dame.

Guy/Girlcrush: Mijn man! Ik heb momenteel niet echt celebcrushes.. Ik was vroeger wel echt stapelgek op Johnny Depp, haha!

551618_265799886865286_1259043917_n
Een foto van mijn Marokkaanse bruiloft in Marokko!

Wat zou je op dit moment graag willen? Op vakantie gaan, grrr ik heb het echt helemaal gehad met deze vrieskou.

Wat is je doel in het leven? Ik heb niet echt een specifiek doel in het leven. Ik wil gewoon gelukkig blijven en voldoening halen uit het leven. Verder ben ik ook echt een rasechte levensgenieter, dus ik

Waar ben je bang voor? Ik denk toch wel mijn dierbaren verliezen of zelf doodgaan.

Heb je je rijbewijs? Nee, helaas niet! Mijn man heeft er wel één, dus dat scheelt! Maar ik ben wel voornemens om ‘m na de zomer te beginnen met lessen nemen. 

Nagellak of lippenstift? Lippenstift! Nagellak is leuk, maar een mooi kleurtje op m’n lippen laat me écht vrouwelijk voelen.

Wat is je favoriete seizoen van het jaar? Dat is makkelijk: zomer! Heerlijk die hete zon op je lichaam, ijsjes eten op het terras, zwemmen in het strand, op vakantie gaan, jurkjes, rokjes, slippers.. need I say more?

Ben je een healthy-freak? Nee, geen freak.. Ik let wel op wat ik eet, want ik vind een slanke lijf veel te mooi om dat op te offeren voor wat voedsel. Maar ik let er niet obsessief op en geniet vaak genoeg van zoete dingen en lekkere hapjes.

Wat voor kleur haar en lengte heb je? Mijn haarkleur is donkerbruin en ik heb het momenteel in laagjes, maar het langste punt komt tot m’n bh-band. Ik laat het momenteel groeien, wil ’t tot m’n onderrug hebben!

Welk kleding/of make-up item wil je op dit moment heel graag? Qua fashionitems wil ik echt dolgraag de originele Celine bag, de perfecte leren broek (ik heb er twee in mijn bezit, maar ze zitten beiden niet optimaal), een witte blazer (ik kan er maar geen vinden!) en een mooie, gele statementketting. En wat betreft make-up zoek ik nog een goede (vloeibare) highlighter en een mooie perzikkleurige blush.

Heb je tattoos? Nee.

Heb je piercings? Ja, ik heb een navelpiercing en drie oorpiercings (een helix, een tragus en een forward-helix). Ik heb voorheen drie keer een neuspiercing gehad, een septumpiercing (ja ja, zo’n stierpiercing) en nog meer oorpiercings.

Draag je een bril? Ja, maar niet constant (alhoewel dat wel moet..). Ik ben bijziend en heb een sterkte van -2,5 en -2. Ik draag m’n bril alleen wanneer ik ‘m nodig heb, dus bij het televisie kijken of als ik aan het fietsen ben.

Wat is jouw perfecte pizza? Pizza margarita! Lekker simpel, maar o zo lekker.

Favoriete eten/drinken? Ik drink vrijwel alleen thee en water. En anders vind ik de ijsthee van Arizona lekker! Qua eten vind ik alles wel lekker.. ik hou van Marokkaanse gerechten, maar ben ook dol op Aziatisch voedsel (sushi!)

150522_286228748155733_887702780_n
Deze foto is van onze vakantie vorig jaar in Griekenland. Dat ziet er toch echt prachtig uit?

Wat is je favoriete parfum? Miss Dior! Ik hou eigenlijk alleen van superzoete geurtjes voor vrouwen.

Wat is het laatste wat je kocht? Catrice Photo Finish foundation. Mijn trouwe Perfection Lumière van Chanel was vandaag opgeraakt en ik heb veel positieve verhalen gehoord over deze foundation van Catrice. Het scheelt enorm in prijs (€6,50 tegen €45) dus ik ben benieuwd!

Wat deed je vanochtend om 08:00 uur? Ik was toen een kwartiertje wakker en ging ontbijten.

Favoriete ijsje? Ben & Jerry’s Cookie Dough, Splits en anders Italiaanse schepijs. 

Ben je een hevige slaper, of sta je altijd vroeg op? Ik sta eigenlijk altijd supervroeg op (tussen 8 en 9 uur). Dat komt eigenlijk door mijn man; mijn man wordt altijd heel vroeg wakker (of hij nou gaat werken of vrij is) en dat heb ik onbewust zo overgenomen.

Wat zijn je plannen voor 2013? Mijn propedeuse cum-laude halen, heerlijk op vakantie gaan met mijn man (we hebben al een vakantie geboekt voor in de zomer!) en verder laat ik me verrassen.

Ben je geordend of rommelig? Ik ben erg geordend. Ik hou niet van rommel: dan ben ik namelijk ook rommelig in mijn hoofd en dan zit ik niet prettig in mijn vel. Ik probeer altijd alles netjes en opgeruimd te houden. Ook qua schoolwerk: ik zorg dat ik mijn spullen altijd netjes en overzichtelijk heb, dat werkt gewoon veel fijner!

Wat is jouw favoriete lichaamsdeel van jezelf? Mijn ogen en mijn buik. Mijn ogen omdat ze groot zijn, een mooie vorm hebben en omdat ik volle/gekrulde wimpers heb. En mijn buik omdat ie lekker plat is.

Ben je verlegen? Nee, absoluut niet. Ik ben vrij spraakzaam en enthousiast.

Heb je een accent? Voor sommigen zal ik vast een Rotterdams accent hebben!

Hoe ziet jouw dagelijkse leven eruit? Als ik naar school moet sta ik vroeg op en meestal ben ik ook redelijk vroeg klaar. Eenmaal thuis probeer ik aan mijn blog te werken (ideetjes voor een artikel bedenken, foto’s maken e.d.) en anders maak ik braafjes opdrachten voor school en soms ga ik langs mijn ouders (die wonen bij mij in de buurt). Dan komt mijn man thuis van werk, eten we samen wat en in de avond doen we eigenlijk altijd iets samen. We zijn echte filmfreaks, dus we kijken onwijs vaak films en anders een leuke serie (we volgen momenteel How I met your mother, Suits, Modern Family, Mad Men en Breaking Bad). Het weekend breng ik altijd door met mijn man of vriendinnen.

 

49 thoughts on “Tag: Get to know me better

  1. Wat leuk! Nu kennen we je ook wat beter.. Ga jij ook donderdag naar sephora ? Zo ja wat ga je inslaan? Zo nee, wat raad je aan om In te slaan? En wat vind je van hun eigenmerk oogschaduw ?

  2. Heyy,
    Leuk deze tag, nice to meet you =)) Klopt je hebt inderdaad hele mooie grote ogen! Ook mooie, benijdenswaardige, volle lippen!
    Ik heb wel een paar goede aanraders voor een mooie perzikkleurige blush en (vloeibar) highlighter:
    Blush:
    MAC in de kleur ‘Style’ <- werkelijk prachtige korale/perzikachtige kleur en zou jouw ook super staan.
    MAC in de kleur 'Springsheen' <- deze is meer perzik/roze en is ook supermooi en geeft je tegerlijkertijd een hele mooie glow.
    MAC in de kleur 'Margin'<-niet perzik maar denk dat je deze heel mooi zou vinden, vooral we nu richting lente/zomer gaan. Geeft een supermooie bronzy glow.

    Highlighter:
    MAC 'Soft and gentle' <- niet vloeibaar maar wel echt SUPERRRmooi
    Benefit 'High beam'
    Jemma kidd heeft ook mooie creme highlighters alleen niet in NL te verkrijgen helaas
    😦

    Heb veel MAC genoemd maar zij hebben gewoon de beste kleurrange!

    xoxo

  3. Ik kom voor het eerst op jou blog en ik vind het nu al zo leuk. Nu ken ik jou wel beter, en oh ik had echt niet verwacht dat je Marokkaans was en ook nog eens getrouwd, heel veel geluk samen met jou man. 🙂

    • Hihi dank je! Ja nou ik ben niet 4,5 jaar getrouwd, maar ben 4,5 jaar samen met mijn man, ik ben in 2011 getrouwd en bijna 2 jaar getrouwd met mijn man.. Als je het nog kunt volgen. :p

      Jij bent wel lang getrouwd overigens, leuk zeg! 🙂

Geef een reactie

