Fleurige lentelook: de roaring twenties are back!

De zon schijnt al fel, dus het zal niet lang meer duren voordat het in ons kikkerlandje warm genoeg is om fleurige jurkjes en rokjes te dragen. De ontwerpers hebben zich voor deze lente collecties laten inspireren door de roaring twenties. Dit was een periode waarin veel vrouwen het korset afdeden en het verruilde voor fleurige bloemenjurken. Dit seizoen is de kleding weer fleurig en mag het lekker zitten. Je hoge hakken kunnen in de kast blijven liggen, want je mag je outfit deze lente afmaken met een paar comfortabele Birckenstocks of andere slippers.

Casual en sexy
Dat zijn de twee sleutelwoorden voor deze lente. Kleding mag lekker zitten en laat hier en daar een blote schouder of een decolleté zien. Kleding mag lekker los om ons lichaam zitten en daaronder draag je een paar leuke slippers of sneakers. De hoge hakken mogen dit seizoen in de kast blijven liggen. Heb je inspiratie nodig? Kijk dan eens op Beslist.nl voor de leukste lentetrends van dit jaar.

Frisse lente make-up
Deze lente komt de natural look weer helemaal terug. Hierbij is het belangrijk dat je de juiste foundation kiest, want die is het meest zichtbaar wanneer je geen opvallende oogmake-up draagt. Breng een beetje gezichtscrème of zonnebrand aan als basis en doe daarover een foundation. Een beetje mascara op je wimpers en een mooie lipgloss zijn eigenlijk genoeg. Wil je toch wat kleur in je gezicht? Kies van twee mooie kleuren oogschaduw. De lichte kleur kun je aanbrengen aan de neuszijde van je ooglid en de donkere kleur aan de buitenkant. Dit geeft je een frisse lente look.

Van fel tot pastel
Deze lente zijn de echte lente kleurtjes weer hip. In veel fashion advertenties zijn oranje en roze kleuren te zien. Daarbij zijn de felle varianten als de pastel kleuren eigenlijk net zo populair. Ontwerpers kiezen voor mooie basiskleuren waar ze verschillende tinten van in een fashion item verwerken.

Hebben jullie al een mooie lenteoutfit en make-up look uitgezocht?

In samenwerking met Beslist.nl
16 thoughts on “Fleurige lentelook: de roaring twenties are back!

  1. Wat een leuk blogje, en ik ben stiekem ook blij om nog eens iets van je te lezen 🙂 . Ik krijg shop-kriebels als ik dit lees. En dat de (oog) make-up wat somberder mag dit jaar, is goed nieuws voor mij :-), haha. Ik ben daar namelijk niet zo goed in en beperk me meestal tot wat mascara en chubby stick

  2. Ik heb ook nog veel pastel kleding liggen in mijn kast 🙂
    Hier in de etalages kun je er ook echt niet naast kijken naast al die felle kledij!

    Dankzij het zonnetje zal ik zeker wat minder foundation nodig hebben tijdens mijn dagelijkse make-up 😀

Geef een reactie

